Ansökan om parkeringstillstånd för rörelsehindrade

JavaScript är inte aktiverat i din webbläsare!
För att e-tjänsten ska fungera korrekt behöver du aktivera JavaScript.

Information om hur du aktiverar JavaScript kan du få genom att söka i hjälpfunktionen i din webbläsare eller söka på webben.

I den här digitala tjänsten har du möjlighet att ansöka om parkeringstillstånd för rörelsehindrade.

För att ansökan skall kunna behandlas fordras det att du din i ansökan bifogar ett läkarintyg utfärdat av legitimerad läkare. Läkarintyget ska besvara frågorna som finns i exemplet på läkarintyg på hemsidan, klicka här för att komma dit. Läkarintyget får inte vara äldre än tre månader.

Om ansökan blir beviljad kommer kommunen begära in ett nytaget, välliknande foto i passfotoformat med ljus bakgrund samt en namnteckning, om du inte bifogat det med din ansökan.

Normalt tar handläggningen cirka 3 veckor men denna tid kan variera, se därför till att vara ute i god tid med din ansökan.

Ofullständigt ifylld blankett returneras, vilket gör att handläggningstiden förlängs.

Personuppgifter
De personuppgifter du lämnar registreras hos kontaktcenter, Sigtuna Kommun. De används för att handlägga ditt ärende. Om du vill ha ytterligare information om hur dina personuppgifter behandlas kan du skriftligen be om detta hos den personuppgiftsansvariga:

  • Sigtuna kommun
    Kontaktcenter
    195 85 Märsta
Om du har frågor om den digitala tjänsten är du välkommen att höra av dig till kommunen på telefonnummer 08-591 260 00 eller via e-post.

Inloggning
Du loggar på den digitala tjänsten med din med e-legitimation. För att du ska kunna spara ditt ärende på Mina sidor måste du logga in med e-legitimation. Om du måste avbryta din ansökan, klicka på spara och stäng tjänsten. Din ansökan sparas då i 14 dagar.